Maddy Smeets

Gynaecoloog
De Nederlandse Endometriose KliniekDelft
Aandoeningen: Endometriose, Zorgprofessional

Mijn naam is Maddy Smeets, 30 jaar werkzaam geweest als gynaecoloog in de Haagse regio. Gedurende mijn carrière als allround gynaecoloog heb ik mij in toenemende mate gericht op vrouwen met endometriose gerelateerde klachten. Ik bemerkte dat het in Nederland ontbrak aan een centrum waar vrouwen met deze klachten terecht konden. Mijn persoonlijke overtuiging is dat om te excelleren in deze hoogcomplexe zorg, volledige focus nodig is. Daarom hebben wij een holistisch centrum opgericht, waar een team van dedicated zorgverleners (medici en para-medici) klaar staan om kwalitatief hoogwaardige zorg te verlenen aan deze vrouwen. Endometriose in Balans is officieel geopend op 15 maart 2018. Een expertisecentrum voor vrouwen met endometriose en bieden een holistische benadering van de ziekte en de klachten. Hierbij staat de vrouw centraal en begeleiden we haar middels het principe van ‘shared decision making’. Om haar de regie te geven, moet zij ten allen tijde optimaal geïnformeerd worden, om voor haar de beste keuze op het juiste moment te maken. Daarom hebben wij onder andere een zorg-app ontwikkeld met alle relevante informatie.
Naast het geven van de best mogelijke zorg, meten wij ook onze zorguitkomsten. De kwaliteit van leven van patiënten staat voorop, omdat artsen weten dat zelfs als een operatie technisch perfect is verlopen, dit niet automatisch betekent dat een patiënt zich beter voelt. Artsen monitoren patiënten zorgvuldig en passen indien nodig de behandeling aan. In september 2024 ben ik gestart met de Nederlandse Endometriose Kliniek bij het Reinier de Graag ziekenhuis in Delft.

Zorgverleners vinden het belangrijk om hun kennis te delen met het publiek. Dit doen zij op vrijwillige basis. Heb je algemene informatie nodig over een specifieke klacht, kijk dan eerst op de pagina van de betreffende aandoening. Ook kun je betrouwbare informatie vinden op de website van de patiëntenvereniging. Heb je geen geschikt antwoord kunnen vinden, stel dan je vraag aan een zorgverlener. Deze vraagt komt binnen bij de ZorgZus, een BIG geregistreerde verpleegkundige. Zij zullen eerst zelf proberen de vraag te beantwoorden, eventueel in overleg met de betreffende arts. En indien nodig bemiddelt de online ZorgZus in een afspraak met betreffende zorgverlener. Het kan een paar dagen duren voordat je antwoord krijgt op de mail, maar je ontvangt altijd een bericht.

"(Vereist)" geeft vereiste velden aan

Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Ervaringen

Deel je ervaring over Maddy Smeets

"(Vereist)" geeft vereiste velden aan

Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
Hoe tevreden ben je over deze zorgprofessional(Vereist)
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.